Szlovéniában 2011-ben alapították a 777 céget, fél év után készült el és indult útjára az első szárnyuk a felső B oszályhoz tartozó ROOK, 2012. év elején így új márka jelent meg a siklóernyő gyártók palettáján. A céget az élvonalban versenyző (a Fai világranglista első helyén is álló), késöbb más gyártók tesztpilótáiként is ismert Aljaž és Urban Valič testvérpár neve fémjelez. Ők és egyik barátjuk az alapítói, tervezői a Triple Seven paragliders-nek. A cég székhelye Ajdovscinában található, aminek közelében több ismert, jó starthely is van ahol az ernyőket tesztelni is tudják. Az ernyőket kezdetben Horvátországban, de most már Sri Lankán készítik. A különböző ernyőtípusok sakkfigurákról kapják a nevüket.
777 team a cégalapításkor :
alapító / tervező / teszt pilóta : Aljaž Valič , Urban Valič
alapító / ügyvezető : Slak Alojzij
értékesítő / marketing : Jošt Napret később : -Miha Slamič – Jelenleg: Matjaz Klemencic
Content manager : Primoz Susa később Miha Slamic, napjainkban Matjaz Klemencic
A 777 filozófiája :
” filozófiánk nagyon egyszerű … Csak azt akarjuk, hogy siklóernyőzz ! A sikered a mi inspirációnk, a célunk a sikered. „
/Azt mondják a Valic testvérek maguknak terveznek ernyőket, de másnak hozzáférhetővé teszik / 🙂
Az elsőként megjelenő szárny az EN-B Rook volt, amit sorban követtek a többi kategória szárnyai. EN-A Pawn, EN-C Queen, EN-D King. Az ernyőket a kezdetektől a nagyon jó handlig és a kategóriájukban kiemelkedő teljesítmény jellemez.
A 777 cég készít light ernyő változatokat (P-light,K-light, Q-light),
mentőernyőt körkupolás FG és négyzetest FGQ,
kitűnő Concertina bag-et,
és készült 13 és 15 nm es speed szárny is.
Az évek alatt folyamatosan fejlődve a második generációs ernyők is elkészültek, folyamatosan hozva a verseny sikereket, dobogós helyeket, bizonyítva, hogy kategóriájukban mindegyik szárnyuk a legjobbak közt foglal helyet.
2015-2018… sorban érkeztek az újabb verziók minden kategóriában. A Knight, Rook2, Queen2,
2019-ben a CCC osztályban egy nagyon szép szárny a Gambit jelent meg igazi 777 versenyernyőként.
A híradásokban (Cross Country Magazin) és a közismert ernyőtesztelő (Ziad Bassil) elemzéseiben folyamatosan kapják a dicséreteket a szárnyak.
Az Queen 2 sikerei itthonra is elérkeztek, a Griff 777 team tagjai sorban hozzák az eredményeket ezzel a szárnnyal. Erő Zsolt sok külföldi versenyen dobogós, 2020-ban C osztályban 1. helyezett lett a Magyar Nemzeti Bajnokságon. De nem csak a versenyeken, hanem a hazai távrepülésekben is eredményesen teljesítenek a 777 szárnyai. A Queen2-vel Erő Zsolt és Barát Ádám is 200 km felett, King szárnnyal Szabó Joe 180 km felett repültek. Dallos Martin az első Magyar a Tripleseven teampilotjai közt.
2019 Knight2 – az új alsó-közép B ernyő amely minden újítással rendelkezik már, amik a nagyobb kategóriájó testvéreinél megtalálható. Nagy passzív biztonság kitűnő teljesítmény mellett.
2020-ban érkezett a nagy sikernek örvendő Rook 3. Ezzel együtt a varrások számának csökkentésével új designt kapott minden eddigi szárny az evo utónevet használva. A Rook3 igazi kis távrepülő ernyő EN-B biztonsággal, nagyon jó repülési tulajdonságokkla, jó visszajelzésekkel a pilóta számára.
2022 szezonban az Xcontest országos versenyében a standard kategóriában a Rook3-mal a 2. helyen végzett Szabó Joe. Griff FB site Xcontest 112km fai 3 szög
————-
Beszámoló:
Szeretném megosztani az első kb. 30 óra tapasztalatát a 777 Rook 3-ról. Itthon talán kevésbé mainstream márka, mint a Skywalk vagy az Ozone, de innovációban, minőségben, handlingben és teljesítményben abszolút ott a helye a legjobb ernyők/márkák közt. A covid miatt elképesztően nehezen ért ide, végül tavaly augusztus elején jutottam csak hozzá. Kipróbálás nélkül rendeltem meg, de Ziad tesztje alapján már az érkezés előtt beigazolódni látszott, hogy jó döntés volt.
Az első repülések után lett egyértelmű, hogy mennyivel jobban egyben van, mint bármi amivel addig repültem. Óriási a kupolanyomás, tényleg különösebb hintázás nélkül megy keresztül bármin, emiatt nagyon hatékonyan teker és siklik. A teljes sebességtartományban hozza ezt a szintet, parkettán még talán stabilabb is. Nincs semmi ráncosodás az anyagban, nem horpad be a cellák közt, nem vibrál, látszik, hogy nem viccből van ott a gyorsító. A C soros kormányzásnál a heveder “mechanikája” pedig majdnem tökéletesen törésmentesen húzza vissza a profilt a normál beállítási szögbe. Simán megoldható vele szinte bármilyen turbó anélkül, hogy le kellene lépni a gyorsítóról.
Tavaly sajnos nem tudtam sokat kint lenni és legtöbbször sikerült a rossz címre eljutni így az igazán nagy repülések elmaradtak, de ahol voltam ott majdnem mindig sikerült a nap/helyszín kombó elején végezni. Nem okozott soha gondot lépést tartani C/D ernyőkkel tekerés közben, vagy C ernyőkkel siklás alatt. A mantra 7 nyilván gyorsabb és jobban siklik (meg jobb pilóták is ültek rajta), de az aktuális C-k mellett/helyett egy teljesen valid döntés.
Az MS (80-95kg) méretettel repülök, tavaly nagyjából 86 kg környékén terheltem. Not great not terrible, de azért ez nem az igazi. A tavalyi hátszeles nemzeti egyik napján felvizeztem magam 92 kg-ra, aztán kitekerés után gyorsan leszálltam a kurzuson pont előttem lévő eső és villámlás miatt. Szóval nem volt egy túl hosszú teszt, de egyértelműen jobban viselkedik a terhelhetősége tetején. Könnyen is elég precíz, de terhelve sokkal finomabban vezethető, könnyebb az íven tartani, hatékonyabb és kevesebb figyelmet igényel. Idénre már ballaszttal készülök, megéri a nehezebb zsák.
Startnál a kis beömlők miatt lassabban töltődik, mint az eddigi ernyőim. Így egyrészt nem lő fel/előre annyira hevesen, másrészt határozottabb húzás kell neki, fel kell vezetni fej fölé. Csukásnál elég dinamikus, volt szerencsém fronthoz, féloldalhoz. A legtöbb helyzetben frankón jelzi előre a levegő mozgását, bőven van idő előre reagálni, simán fogható. Amiket végül bekaptam azok vagy derült égből villámcsapás csukások voltak, vagy még nem vagyok hozzá elég gyakorlott, hogy megelőzzem őket. Nyílik hamar, elég jó a hangja, amikor kipattan .
Remélem, hogy az idei szezonban lesz időm többet menni, az igazán tuti napokon is ott lenni és megrepülni a napban lévő lehetőségeket. Örülnél neki, ha minél többen kipróbálnátok, ráülnétek, egyrészt mert kiváló szárny, másrészt mert jó lenne látni, hogy nagyobb tapasztalattal rendelkező pilóták mit hoznak ki belőle! Királyhegyi Ádám
2021. megérkezett az új EN-D a King 2 ! A nagyobb méretekmég készülnek. Ziad már tesztelte is az MS méretet.
2022-ben megérkezett az EN-C kategória új csúcs ernyője. Hasonló handlinggel és rendszerrel, mint a nagyobb kategóriűjú társa. Az ernyő nagyon stabil és nagyon gyors.
beszámoló a tesztrepülésről, kattints IDE
2022 év végén hosszú várakozás után már kapható a 777 tandem enyője, a Bishop! A sok fejlesztésekkel eltelt év alatt sikerült egy nagyüzemi és hobby utasreptetéshez egyaránt alkalmas nagyon jó handlinggel rendelkező szárnyat. Ez be fog jönni a tandem pilótáknak 🙂