Szabó József / Joe Az egyesület Elnöke, Vezető oktató, Műszaki vezető, Tandem pilóta, PPG, (Magyar siklóernyős XC válogatott kerettag)
E-mail: info.griffsc@gmail.com
Telefon: +36 20 421 5277
szabojoefly
1997.-ben kezdtem a repüléssel foglalkozni, (motoros sárkány, siklóernyő). Gyorsan kiderült számomra, hogy a legszabadabb érzést a siklóernyőzés adja. Ez nemcsak egy hobbim, hanem életem egyik központi része lett, ami köré rendeződött minden más. Eleinte csörlőkezelésre is szántam időt, de a versenyzés „mindent vitt”. A repülés egyfajta flow élmény, érzés ami feltölt és kiteljesít.
A versenyeken lehetőségem volt a világ legjobb pilótáival együtt repülni évekig, Mexikó, Portugália, Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Svájc, Németország, Ausztria, Monaco, Tenerife, Görögország, Bulgária, Horvátország, Szlovénia, Szlovákia, Macedónia, Szerbia, Erdély, Marokkó, Bosznia, Montenegró, Ciprus starthelyeiről.
2004 óta tandem pilótaként több, mint ezer utasnak volt szerencsém megmutatni a repülés szépségét a „felhők illatát”. Az Mkk kupában több évig dobogós helyen álltam tandem kategóriában.
2017-ben repülhettem a 15. Fai Siklóernyős Világbajnokságon Olaszországban. Több évig voltam a magyar válogatott keret tagja, az xc világranglistán a legjobb 300-ban. Több mint 2800 órát repültem szólóban és tandemben, illetve háti motorral.
- 2003 Csörlő kezelő
- 2004 siklóernyős oktató, tandem pilóta
- 2006 kbsz rep. esemény- és rendellenesség vizsgáló,
- 2008 tandem szakoktató,
- 2012 siklóernyő bevizsgáló-tanúsító,
- 2013 Biztonságtechnikai szakoktató,
- 2014 Edző (siklóernyő) TF – Semmelweis Egyetem,
- 2017 ppg- szakoktató
Már számos pilóta, oktató került ki a szárnyaim alól és számtalan tandemutas repült velem. A repüléssel eltöltött időm közben szerzett tapasztalataimat is igyekszem átadni az oktatás során, hogy a repülés örömét mindenki biztonságosan átélhesse, kezdőtől a versenypilótáig.
„Szembejött egy ló 2000 m magasban” – Interjú Szabó Józseffel
Gyócsi Brigitta / Brigo , Az egyesület Alelnöke, Oktató, Tandem pilóta
E-mail: gioxi08@gmail.com
Telefon: +36 20 480 3775
2010-ben találkoztam a siklóernyőzéssel és a repülés csodálatos érzése rabul ejtett. A siklóernyősök világában hamar otthon éreztem magam!
Az egész életem hirtelen és észrevétlenül átalakult és a siklóernyőzés életformává vált számomra is. Úgy érzem a repülés szeretete a szabadságvágy összeköti az embereket és az egymás iránti lojalitás nagyon jó kis csapatot alakított ki a Griffben, mindig egy ilyen csapatra vágytam!
2014 óta oktató, 2015 óta tandem pilóta vagyok. Amikor nem repülünk, akkor beszélünk róla, vagy éppen tanítjuk. 2016-ban az MKK kupában női kategóriában 3. helyen végeztem.
Ez a sport folyamatosan tanít és izgalmas fejlődést diktál és mivel minden repülés más milyen, szerintem sosem lehet megunni. A siklóernyőzésben a távrepülés vonz igazán, ha időm engedi versenyen is repülök.
A Griff siklóernyős sportegyesület alelnöke vagyok és voltam két évig a HFFA elnökségi tag.
Ezzel a sporttal rengeteg örömet kaptam, fontosnak tartom, hogy tovább adjam! Örülök, hogy oktatóként segíthetek felfedezni ezt a szép világot, amit most kinyitsz magadnak. A siklóernyős ékszerek „MyWings” brand megalkotója és tulajdonosa vagyok.
Barát Ádám Oktató, Tandem pilóta
E-mail: baratadam@gmail.com
Telefon: +36 20 330 6663
2011 júniusában szántam rá magamat, hogy egy tandem repülés keretében belekóstoljak ebbe a bátyám által bálványozott sportba.
A kezdeti „se időm se pénzem nem lesz rá, csak kipróbálom” hozzáállásom olyan hamar változott meg, hogy június végén már a Griff (első :-)) tanfolyamán nyűttem a tanuló ernyőket, 2012-ben pedig megrepültem első (kisebb) távjaimat, 2013 tavaszán meg részt vettem első nemzetközi távrepülő versenyemen Szerbiában. Most (2016 elején) meg már az oktatói névsorban is feltűnt a nevem.
Mára a siklóernyőzés szerves része lett életemnek, a gyakorlás, hazai-és külföldi túrák, versenyek kötik le szabadidőm majdnem egészét, baráti körök fonódtak eköré.
Egy gyönyörű sport ez, ami rengeteg fizikai és szellemi készséget igényel és fejleszt, és a leggiccsesebb tájakban való gyönyörködéstől kezdve a repülési vészhelyzetek megoldásáig terjedő szituációk tárházát rejti magában.
Az oktatásban az vonz, hogy lássam ahogy másokat is olyan sebességgel ragad magával ez a sport, mint ahogy velem is tette, és hogy segíthessek az első pár lépés megtételében, hogy aztán egymást segítve érjünk célba versenyeken, vagy repüljünk száz kilométeres távokat.
Erdei István / Pityke Oktató, Csörlős szakoktató, Tandem pilóta, PPG
E-mail: csorlospityke@gmail.com
Telefon: +36 70 450 3727
A repülés (míly meglepő) gyerekkori vágyam volt.Már 8-10 éves koromban biciklivel tekertem a határban az Őcsényből felszálló hőlégballonok után, hátha valamelyik fölvesz és repülhetek.
Nem így történt. 🙁
Valamikor egy Kalocsán szervezett repülős napon emelkedtem először Góbéval a levegőbe.
Aztán unokaöcsém avatott be az ernyőzésbe 1998 vagy 99 ben. Kivitt egy kis dombra és fejem fölé húzta az ernyőt majd aljas módon lelökött a „mélységbe”. Ez a pillanat meghatározta a jövőmet.
Néhány svarc repülés után kerestem egy oktatót és belevágtam.
Nem sokat segített, inkább csak néha unszolásra elmondott pár dolgot. Autodidakta módon Őt kihagyva kezdtem önállóan repülgetni ócska, rongyos ernyővel. De repültem!
Gyorsan fejlődtem, ezt még az „oktatóm” is megjegyezte. 2000 augusztusában lettem hivatalosan „B” vizsgás, 2001-ben elkészült a csörlőm amivel beálltam a kalocsai nagyüzembe. Azóta megszakítás nélkül csörlőzöm az ernyősöket.
Ugyanebben az évben oktatóira jelentkeztem, sikerrel vizsgáztam, akkor rögtön csörlős szakoktatóit is megkaptam.
2002 ben már saját építésű hátimotorral ( MZ ETZ 250) repültem. A hőskor…
2007 ben tandem szakoktató lettem.
Az oktatást sokáig intenzíven műveltem de a csörlőzés és egyéb elfoglaltságaim miatt „specializálódtam” a csörlős képzés, átképzésekre.
Néha egy-két embert bevállalok de inkább érzem korrektnek ha továbbirányítom őket olyanhoz, aki tud rájuk elegendő időt fordítani. Hobbiszintem sok utast viszek de ezt is gátolja a csörlőkezelői hivatás. Versenyszerűen nem repültem, csak célraszálló versenyeken.
Néhány országában már lógattam a lábam. Legjobban Santa-Pola Spanyolország fogott meg. Egyszerűen gyönyörű! Ezen kívül: Erdély, Ukrajna, Horvátország, Szerbia ahol repültem.
Kalocsa reptere a házamtól légvonalban 1800 méterre van, tehát egyértelmű honnan repülgetek a legtöbbet. Levegőben töltött óráim bőven 2000 felett vannak. Hátimotorral is 600 környékén lehet.
Babucs Péter Oktató, Tandem pilóta
E-mail: babucs.peter@firelogic.hu
Telefon: +36 20 582 8086
Elképesztő élmények, újabb és újabb kihívás, határtalan szabadság, sajátos életforma, ezt jelenti nekem a siklóernyőzés.
Mindig is szerettem a természetet, a túrázást, a kalandokat. Gyerekkoromban sokszor álmodtam, hogy repülök, erdők, dombok, és házak felett. Gondolni sem mertem, hogy ez az álom egyszer valóra válik.
Griff növendékként 2013 nyarán fogtam először A-hevedert a kezemben, és már abban a pillanatban azt éreztem, hogy ezt nekem találták ki. Később, az első kisdombos startom után végleg megpattant bennem valami, és azóta is igyekszem minél több időt a levegőben tölteni, a repülés életstílussá vált. Összeszámolni sem tudom, hogy a világ mennyi lenyűgöző helyére sikerült eljutnom, és hány érdekes, értékes embert ismerhettem meg a siklóernyőzésnek köszönhetően.
Repülésen belül elsősorban a távrepülésre fektetek nagy hansúlyt, eddigi legnagyobb repült távom 219 km Szeged -> Tapolca útvonalon.
Tandem pilóta, segédmotoros pilóta, és siklóernyős oktatói vizsgákkal rendelkezem.
Az utóbbi években a Magyar Köztársaság Kupa tandem távrepülés kategóriájában dobogós helyezéseket sikerült elérnem, 2023-ban a sport kategória első helyezésért járó kupát hozhattam el. Siklóernyős repüléseimet 2018-ban a Fédération Aéronautique Internationale (Nemzetközi Repülő Szövetség) Arany Sas teljesítmény jelvénnyel ismerte el.
Dallos Martin Oktató, Tandem pilóta
E-mail: dallosmpg@gmail.com
Telefon: +36 30 854 7680
A repülés és a siklóernyőzés szeretete gyerekkorom óta megvolt bennem, apukámnak köszönhetően, aki jó ötletnek tartotta, hogy már 3 évesen elvigyen repülni. Azóta nagy sajnálatára fontos része az éltemnek ez a világ és rengeteget jelentett, hogy ebbe a szubkultúrába nőttem bele. 2015 őszétől repülök önállóan, ekkor vizsgáztam le és egyből bevonzott a távrepülés világa. Elképesztő érzés, amikor a természettel együttműködve, önerőből egyszer csak egy felhő alatt találja magát az ember azzal a céllal, hogy szeretne minél messzebb kerülni a starthelytől. Különösen, ha visszagondolok, arra a rengetek tudásmorzsára és gyakorlásra, szenvedésre, ami az ehhez szükséges készségek kifejlesztéséhez kellett. Vagy csak egy hosszabb szünet után újra levegőbe kerülni vagy elrepülni egy hegycsúcs felett, ahova 5-6 órát kellene mászni vagy madarakkal együtt emelkedni. Az így megismert emberekről és a többi élményről, amivel ez a sport jár, inkább nem is beszélek. A lista majdhogynem végtelen. A Griffes csapat végig támogatott ezen az úton, így 2017-ben elvégeztem a segédoktatói tanfolyamot, hogy ezt a támogatást legalább egy kicsit vissza tudjam adni a tapasztalatot gyűjtő pilótáknak. 2018 óta távrepülőversenyeken is fejlesztem és próbálgatom a tudásom, több-kevesebb sikerrel. 2019-ben sikerült megnyernem a Magyar XC Kupát. 2020-ban pedig a 777 márka csapatpilótája, illetve tandempilóta lettem.